Preventivní údržba
Pro bezproblémový dlouhodobý provoz auta je vhodné o něj pečovat a provádět i úkony nad rámec běžné údržby:
- Ihned po nastartování motoru deaktivujte systém Start-stop (samočinné zhasínání motoru na křižovatkách)
- Výměny oleje v motoru provádějte každých 15 000 km nebo po roce
- Ochranné nátěry dutin a spodku vozu, užití kvalitní nanokosmetiky
- Tankování aditivovaných paliv, příp. dodatečná aditivace
- Zahřívání a dochlazování motoru před a po jízdě (stačí 30s a 30s)
- Řádné umytí vozu po zimě atd.
Zajíždění nového vozu
- Každý nový vůz potřebuje až cca 2-3 000 km, aby se jeho pohyblivé součásti (motor, brzdy, převodovka) správně tzv. "zaběhly"
- Během prvního dvoutisíc km proto není vhodné točit motor ve vysokých otáčkách, příliš prudce a razantně brzdit (není-li to nutné), využívat plného možného zatížení vozu a tahat přívěsný vozík
- Po cca 10-ti tisících kilometrech je vhodné vyměnit olej v motoru a při dlouhodobém plánu vlastnictví vozu i olej v převodovce atd.
- Motor bývá dobře zajetý kolem 10-15 tisíc km (po výkonové stránce i co se týče spotřeby)